Tricotnordique
un forum de discussion sur les tricots
inspirés par les traditions du monde
 
*
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire. Vendredi 29 Mars 2024, 01:14:10


Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session


N'oubliez pas de consulter le règlement avant de poster pour la première fois
Pages: [1]
  Imprimer  
Auteur Fil de discussion: Crazy Lace:an artistic approach to Creative Lace Knitting  (Lu 8313 fois)
0 Membres et 1 Invité sur ce fil de discussion.
Midian
Modérateur Global
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 637



WWW
« le: Mercredi 21 Octobre 2009, 02:07:20 »



$24.95

Product Description
Lace knitting doesn't have to drive you crazy! Well-known fiberartist and teacher, Myra Wood invites you to have fun and be creative while knitting lace. This book is a radical departure from the usual pre-designed patterns. You'll discover the wonderful world of improvisational knitting and find your own style emerge whether symmetrically or completely randomly. Starting with a comprehensive explanation of "Lace Logic" you'll quickly learn how and why different types of lace patterns are created, You'll then explore unlimited approaches to create your own lace treasures from your own designs. Detailed instructions include adapting your own patterns as you knit from existing lace patterns, charting entirely new patterns on the fly or just winging it freestyle without any charts at all. The book also includes complete directions for many geometric shapes that can be used with any Crazy Lace approach as the basis for gorgeous shawls, scarves and stoles. Filled with luscious photography and detailed illustrations, this book will become a treasured tool for beginning lace knitters as well as seasoned heirloom knitters who want to break out of the box and try something different. Filled with inspiration, this is the perfect book for discovering the artistic approach to Creative Lace Knitting.


About the Author
Myra Wood is an internationally known fiber & bead artist and designer. She teaches a wide range of classes in beading, embroidery, crochet and knitting, specializing in all things freeform. She's been a guest instructor on eight episodes of Knitty Gritty and Uncommon Threads for the DIY & HGTV networks along with publishing a number of jewelry and wearables patterns in a wide range of books and magazines. Myra has been crocheting, sewing and crafting since she was young and enjoys any opportunity to inspire others creatively. She is also the moderator for the International Freeform Guild with over 1500 members worldwide and coordinator for their annual national shows. Galleries of her work can be seen at myrawood.com

Paperback: 100 pages
Publisher: Woodworks Editions; First edition (November 2, 2009)
Language: English

Source : http://www.amazon.com/gp/product/0980018285/ref=pe_5050_13371320_snp_dp

J'ai reçu la pub par Amazon pour une précommande et j'hésite un peu

Avez-vous des échos ?
Journalisée

Quand passion rime avec tradition !!!!!
Fanfic - Website - Forum - Myspace
Midian sur Ravelry
veroturquoise
Membre actif
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 568



WWW
« Répondre #1 le: Mercredi 21 Octobre 2009, 07:50:50 »

Bonjour,
Je n'ai pas d'écho mais je trouve cette couverture colorée accrocheuse.
Myra Wood a ine galerie sur Flickr avec quelques modèles du livre http://www.flickr.com/photos/myrawood/
Journalisée

Véronique
www.lesecheveaux.canalblog.com

Avant de poster, surtout, n'oubliez pas l'essence même de notre Forum
veroturquoise (Ravelry)
Midian
Modérateur Global
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 637



WWW
« Répondre #2 le: Vendredi 06 Novembre 2009, 20:28:00 »

Je l'ai reçu, les photos sont magnifiques

Une approche nouvelle et intéressante du tricot dentelle, l'idée étant d'appliquer le système du free form à la dentelle, ce qui nous donne une dentelle inventive et originale sans trop se casser la tête avec le comptage de mailles et les schémas tant que l'on suit une logique dentelle quand même (autant de jetés que de diminutions) si on ne veut pas une forme anarchique de notre ouvrage ^^

A chaque rang on décide de ce que l'on va créer et choisir comme mailles en suivant une grille ou juste son imagination, une idée passionnante car chaque châle devient unique

Je n'y aurais pas pensé, tellement j'ai l'habitude des châles structurés avec des motifs bien définis

Des explications sur les sortes de fils, les couleurs, les aiguilles, les accessoires.
Comme la dentelle est créée, la taille finale selon les motifs dentelles, montage, rabattage, les grilles et le rendu visuel.

Le tricot dentelle non symétrique, explications et images.

Tricoter, en triangle, en carré, en cercle, demi-cercle ou autre.

Le blocage et les différentes bordures
Journalisée

Quand passion rime avec tradition !!!!!
Fanfic - Website - Forum - Myspace
Midian sur Ravelry
Pages: [1]
  Imprimer  
 
Aller à:  

Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide ! Dilber MC Theme by HarzeM